Jubah,Hijab,Telekung,Stokin Wudu,Baby Tights,Busana Muslimah

By: norazia abdullah

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
[<<  <  4  5  6  7  8  9  10  [11]  12  13  14  15  16  17  18  >  >>]    [Archive]
Wednesday, 15-Aug-2007 12:47 Email | Share | | Bookmark
peanut butter muffin

ummi dah try buat peanut butter muffin nie. alhamdulillah, menjadi plak. ummi pakai resepi basic muffin yg ummi ambik dari forum cari.com kiriman sue klu tak silap. cuma ummi tambah 4 sudu besar penaut butter kacang kasar dalam adunan dan utk filling, ummi letak peanut butter yg ada lapis blackberry.



ni resepi basic muffin tu...

bahan A
2 cawan tepung gandum + 2 sudu kecil baking powder
1/2 sudu kecil garam
1/2 cawan gula

bahan B
1 biji telur
3/4 cawan susu segar
1/4 cawan minyak jagung
- satukan bahan B dan pukul hingga sebati

caranya
panaskan oven pada suhu 175 degree.
satukan bahan A dan gaulkan sekali dengan 4 sudu besar peanut butter kacang kasar.
- ummi tambah juga segenggam kismis.
masukkan pula bahan B yg telah disatukan.
gaul hingga rata.
masukkan dalam muffin cup.
pastu bakar selama 20 minit atau hingga masak.


Wednesday, 15-Aug-2007 12:15 Email | Share | | Bookmark
taugeh goreng kicap

ummi jarang jugak beli taugeh kt sini sbb taugeh kt sini tak cam tempat kita, segar2. kt sini dah siap pack 1/2 kg kot. harganya SR3.45. boleh tahan jugak harganya kan . pastu, ummi jarang2 masak taugeh nie. klu ada belen tu...kekadang tu rosak camtu je. sayang je... !! disebabkan dah lama tak makan taugeh, ummi pun beli la dan buat tugeh masak kicap nie.



resepinya...

2 genggam taugeh.
1 ulas bawang putih (kisar)
1/2 biji bawang besar (kisar)
2 sudu besar kicap manis
sedikit minyak
garam
1/2 cawan air

caranya
tumis bawang putih dan merah hingga naik bau.
masukkan kicap dan air.
biarkan mendidih sedikit.
masukkan garam secukup rasa.
last sekali, masukkan taugeh yg telah dibersihkan.
gaulkan hingga rata dan terus tutup api.
sedia utk dihidangkan.




Wednesday, 15-Aug-2007 12:05 Email | Share | | Bookmark
telur bawang

resepi ni simple je. sesapa pun boleh buat . cuma goreng telur mata kerbau. pastu, hiris bawang besar. boleh gak letak cili besar yg dihiris. bawang dan cili besar tu, di goreng dengan sedikit minyak hingga layu. pastu, letak je la atas telur tu tadi .



Wednesday, 15-Aug-2007 11:59 Email | Share | | Bookmark
tempoyak ikan kembung

resepinya sama je ngn masak lemak tempoyak ikan bilis dan udang. boleh refer kat situ





Wednesday, 15-Aug-2007 10:55 Email | Share | | Bookmark
roti sosej & burger




[<<  <  4  5  6  7  8  9  10  [11]  12  13  14  15  16  17  18  >  >>]    [Archive]

© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net