Jubah,Hijab,Telekung,Stokin Wudu,Baby Tights,Busana Muslimah

By: norazia abdullah

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Friday, 9-Mar-2007 17:45 Email | Share | Bookmark
SAYUR BROKOLI

ni la sayur favorite ummi. kt saudi ni ada tp alahai mahalnya. kalau kat mesia biasanya RM10 sekilo time mahal. kt sini, SR24. mmg ummi tak pernah beli sayur ni kt sini. ada skali tu bawak dari mesia. beli la dalam 4. bila sampai je saudi, bukak kotak, bau semacam je. tp sayurnya still hijau. cuma baunya terlalu kuat. tak selera plak nak makan. apalagi, nak tak nak...terpaksa la masuk tong sampah. memang sayang tp nak buat camana, mmg baunya kuat sgt. sampai walid complaint. pastu, mmg tak beli dah sayur nie. tunggu balik mesia je klu nak makan takpela, ummi bukannya ngidam pun

sayur nie ummi goreng biasa je...kalau ikut style ummi mmg simple. asal boleh je tp kesedapannya tetap terjamin tau . heheheee masuk bakul angkat sendiri klu style ummi, tumis bawang putih dan merah hingga garing... boleh jugak letak udang kering skit(klu nak). masukkan air dan sos tiram. garam dan gula. masukkan sayur brokoli nie dan gaul rata. masak jg lama sgt. sayur hijau takleh masak lelama nti hilang zatnya plak. agak2 dah empuk skit, tutup api dan hidangkan.

sukatan bawang2 tu ummi mmg tak pernah sukat pun bila nak menumis. ummi mmg siap blender bawang putih dan merah nie skali utk beberapa kali masak. biasanya, ummi blender 1 labu bawang putih + 3 biji bawang besar. ummi jarang pakai bawang merah kt sini. mahal tak terkira harganya. samala tu...cuma bawang merah ni lebih kuat aromanya dn lg sedap. bila nak menumis, ummi ceduk je la pakai sudu. agak2 jela byk mana ummi perlu.





View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net